Kirjaston tietotorstait: Miten julkaista artikkeli avoimena ilman kirjoittajamaksua? to 24.10. klo 10.30

21.10.2024

Turun yliopiston tutkijoille on tarjolla erilaisia mahdollisuuksia julkaista tutkimusartikkeli avoimena ilman kirjoittajamaksua. Kirjaston Tietotorstai-webinaarissa keskustellaan tutkijoiden käytettävissä olevista mahdollisuuksista.

• Aika: to 24.10. klo 10.30 - 11.00 (Huom.! poikkeuksellinen kellonaika) vetäjänä Nea Pälä, Turun yliopiston kirjasto
  • Paikka: Microsoft Teams, Join the meeting now, Meeting ID: 314 734 794 510, Passcode: UuvWcr

Tutkimusartikkeleiden avoin julkaiseminen lisää tutkijan ja hänen tutkimuksensa näkyvyyttä, ja se voi myös parantaa artikkelien löydettävyyttä ja saatavuutta. Joskus kustantajien perimät artikkelien avaamisen kustannukset voivat kuitenkin tuntua suurilta. Mikä avuksi?

Turun yliopiston solmimien sopimusten perusteella tutkijat voivat julkaista artikkelinsa avoimina ilman APC-maksua useiden tunnettujen kansainvälisten kustantajien lehdissä. Myös moniin kirjaston lehtitilauksiin sisältyy mahdollisuus julkaista artikkeleja avoimina maksutta.

Kirjaston Tietotorstai-tietoiskussa 24.10. klo 10.30 keskustellaan avoimen julkaisemisen vaihtoehdoista. Klikkaa linkkiä ja tule mukaan!

Tietoa kirjoittajamaksueduista on koottu kirjaston Avoin julkaiseminen -oppaaseen.

Kirjaston tietotorstait - esittelyssä tietoaineistoja torstaisin klo 9.00

Aloita torstaiaamusi kirjaston järjestämillä tietoaineistojen tietoiskuilla! Kirjastolla on kattava valikoima korkeatasoisia tietoaineistoja, jotka tukevat tiedeyhteisön tutkimusta, opetusta ja opiskelua. Syksyllä järjestämme tietoiskuja näistä valikoiduista tietoaineistoistamme sekä avoimesta julkaisemisestä ja Volter-tietokannan hakuominaisuuksista. Syyskauden viimeinen tilaisuus pidetään torstaina 31.10.

> Lue lisää kirjaston tietotorstaista ja tule mukaan!

Luotu 21.10.2024 | Muokattu 21.10.2024