Kirjaston aukioloajat laajenevat 25.10. alkaen

22.10.2021

Yliopiston koronavalomallin vihreä taso mahdollistaa myös kirjastojen palveluiden laajemman avaamisen 25.10.2021 alkaen.

Kirjaston aukioloajat

Kirjasto palaa normaaleihin aukioloaikoihin ja on avoinna myös iltaisin. Katso tarkemmat yksikkökohtaiset aukioloajat verkkosivuiltamme.

Laajensimme samalla aukioaikoja:

• Teutorin kirjaston lauantaiaukiolo siirtyy Educariumiin. Educariumin kirjasto on avoinna lauantaisin klo 10-14.
  • Opettajankoulutuslaitoksen kirjastossa Raumalla omatoimikäyttö ma-to klo 21 asti.

Yliopiston tiloissa tulee välttää tarpeettomia lähikontakteja. Jos lähikontakteilta ei voida välttyä, maskeja käytetään. Jos sinulla on flunssan, influenssan tai muun tarttuvan taudin oireita, älä tule yliopistolle.

Kirjaston tilat ja laitteet

Kirjastojen tilat ovat käytössä normaalisti eikä niissä ei ole henkilörajoituksia.

Kirjaston ryhmätyöhuoneiden varaaminen on uudistunut ja käytössä on Outlook-kalenterien sijaan Asio-tilanvarausjärjestelmä.

Kirjaston lainalaitteet (läppärit, tabletit. laskimet) ovat toistaiseksi poissa käytöstä.

Kurssikirjat noudetaan hyllystä – hyllyvarausmahdollisuus loppunut

Poikkeustilanteessa käytössä ollut paikalla olevien kurssikirjojen hyllyvarausmahdollisuus on lopetettu. Kirjastoissa paikalla olevat kurssikirjat tulee noutaa hyllystä itse ja varauksen voi tehdä ainoastaan lainassa oleviin kurssikirjoihin.

Automaattinen uusinta

Poikkeustilanteessa käytössä ollut lainojen pidennetty automaattinen uusinta palautetaan normaaleihin uusinta-aikoihin porrastetusti viikolta 45 alkaen.

28 vuorokauden lainat uusiutuvat automaattisesti vuoden ajan ja kurssikirjalainat uusiutuvat automaattisesti kuuden kuukauden ajan mikäli niihin ei tule varauksia. Automaattinen uusinta ei koske yö- ja viikonloppulainoja.

Ota yhteyttä kirjasto@utu.fi, jos sinulla on kysymyksiä lainojen palautuksesta.

Luotu 22.10.2021 | Muokattu 22.10.2021