Intoa! Lean Business Programme mukana Hacking Higher Education -kilpailussa

05.09.2019

Turun yliopiston Intoa! Lean Business Programme -ohjelma on mukana Hacking Higher Education -kilpailussa, jossa palkitaan korkeakoulujen toimintaa parantaneita innovaatioita. Kilpailu on osa Helsingissä 19.–20.9. järjestettävää kansainvälistä Dare to Learn -tapahtumaa.

Turun yliopisto osallistuu kansainväliseen suomalaista korkeakoulutusta esittelevään Dare to Learn -tapahtumaan 19.–20.9.2019 (Korjaamo, Helsinki). Osana tapahtumaa järjestetään korkeakouluille suunnattu Hacking Higher Education Finland -kilpailu, johon jokainen yliopistolainen sai elokuun 2019 aikana ehdottaa parasta korkeakoulutuksen innovaatiota tai kehittämisratkaisua.

Turun yliopiston kilpailuehdotus, Intoa! Lean Business Programme, on uudenlainen yritys-yliopistoyhteistyömalli, joka mahdollistaa yrityksille uusien innovaatioiden ja palvelukonseptien syntymisen ja tarjoaa aidon yritysoppimisympäristön opiskelijoille. Ohjelmassa opiskelijoista ja tutkijoista muodostettavat monitieteiset tiimit saavat ohjelman yrityskumppaneilta ratkaistavakseen yritysten liiketoiminnan tulevaisuudennäkymiin liittyvän haasteen. Opiskelijoille ja tutkijoille ohjelma tarjoaa mahdollisuuden oppia startup-ympäristössä alan akateemisten ja liike-elämää edustavien asiantuntijoiden ohjauksessa.

Kilpailun voittaja selviää Dare to Learn -tapahtumassa perjantaina 20.9.2019, jolloin finalistit pitchaavat ehdotuksensa kilpailuraadille. Turun yliopiston ehdotuksen  pitchaa yritysasiamies Mikko Pohjola.

Jo kolmannen kerran järjestettävä kansainvälinen ”oppimisen SLUSH” -tapahtuma Dare to Learn kokoaa yhteen tuhansia opetusalan asiantuntijoita, opiskelijoita ja yritysmaailman edustajia. Tapahtuman tavoitteena on luoda uudenlaista pohjaa korkeakoulujen ja yritysten yhteistyölle ja tarjota osallistujille mahdollisuus esitellä jatkuvan oppimisen asiantuntijuutta.

Turun yliopiston osastolla voi vierailla torstaina 19.9.2019. Osaston teemana on yrittäjyyskoulutus.

Turun yliopistossa on laadittu yrittäjyyden ja yrittäjyyskoulutuksen strategia, jonka tavoitteena on tukea yrittäjämäistä asennetta ja yrittäjyyttä tukevia toimintatapoja koko yhteisössä. Yrittäjyysyliopistona Turun yliopisto lisää yrittäjyystietoisuutta ja yrittäjyyteen liittyvää opetusta.

Luotu 05.09.2019 | Muokattu 05.09.2019