Emil Aaltosen Säätiöltä apurahoja Turun yliopiston tutkijoille

24.11.2017

Turun yliopiston tutkijat menestyivät Emil Aaltosen Säätiön tämän vuoden rahoitushaussa, jossa jaettiin yhteensä 1.890.000 eurolla tutkimusapurahoja. Yhdeksästä rahoituksen saaneesta tutkijasta tai tutkimusryhmästä neljä työskentelee Turun yliopistossa.

Emil Aaltosen Säätiöltä haettiin kevään haussa rahoitusta 434 projektille, joista kaksivaiheisen prosessin jälkeen hallitus päätti myöntää kolmivuotisen apurahan yhdeksälle tutkijalle tutkimusryhmineen. Kukin apuraha on suuruudeltaan 210.000 euroa.

Turun yliopistosta apuraha myönnettiin seuraaville tutkijoille tai ryhmille:

FT, dos. Viola Capková
Taiteiden tutkimus
Tekstit liikkeessä: Naiskirjailijoiden tuotannon vastaanotto Suomessa ja Venäjällä 1840-2020

PhD, akatemiatutkija Kaisa Matomäki
Matematiikka ja tietojenkäsittely
Analyyttinen lukuteoria

LT, dosentti Teemu Niiranen
Terveystieteet
Tulehduksen välittäjäaineiden ja verenpainetaudin välinen yhteys

YTT Pia Vuolanto ja VTT Johanna Nurmi
Sosiaalitieteet