Ekonomien opetuspalkinto kansainvälisen liiketoiminnan professori Niina Nummelalle

22.08.2024

Turun yliopiston uutinen 22.8.2024

Kansainvälisen liiketoiminnan professori, varadekaani Niina Nummela palkittiin Suomen Ekonomien opetuspalkinnolla Kauppatieteiden päivillä 21.8.2024. Opetuspalkinnon saajaksi etsittiin opettajaa, joka on erityisen hyvä opinnäytetöiden ohjaamisessa.

Ehdotukset palkittavista opettajista tulivat suoraan opiskelijoilta. Voittajan valitsivat koulutuspoliittinen toimikunta yhdessä kylteripuheenjohtajien verkoston edustajien kanssa.

Niina Nummela on ohjannut yli 200 pro gradu -tutkielmaa. Hänen ohjauksessaan on myös valmistunut 30 väitöskirjaa ja hän on myös noin 25 kansainvälisen liiketoiminnan pääaineopiskelijan omaopettaja.

Opiskelijat kuvailevat Nummelaa muun muassa seuraavasti:

– Nummela on luonut yksikköömme käytännön, jossa kokeneempi ohjaaja yhdessä kokemattomamman kanssa vetää graduryhmiä, jolloin osaaminen kehittyy luonnollisesti vuorovaikutuksessa. Tämä luo myös yhtenäisyyttä ohjaukseen aineessamme.

– On ollut ihanaa, miten gradukurssin toteutustavoista on käyty yhdessä keskustelua ja meidän opiskelijoiden toiveet on otettu huomioon. Nummelan kiinnostus ja ymmärrys omasta tutkimusaiheesta on motivoinut eteenpäin sekä ollut mahtava tuki tutkimusta suorittaessa. Erityisesti omalla kohdalla Nummela on tarjonnut ymmärrystä ja apua gradun sekä töiden sovittamisessa.

– Niina Nummela on todella osaava, kokenut ja älykäs, mikä näkyy yleisesti kaikessa toiminnassa. Hän käyttää myös vahvaa osaamista ja kokemustaan siihen, että pystyy olemaan suhteellisen vaativa opiskelijoilleen, mikä on mielestäni hyvä, koska se puskee kaikkia eteenpäin.

Opetuspalkinnolla tuetaan kauppatieteellisen alan opetuksen kehittämistä

6 000 euron suuruinen opetuspalkinto myönnetään vuosittain opettajalle, joka on merkittävästi parantanut kauppatieteellisen koulutuksen laatua. Opetuspalkinnolla Suomen Ekonomit tukevat kauppatieteellisen alan opetuksen kehittämistä. Tavoitteena on kauppatieteellisen koulutuksen laadun ja arvostuksen ylläpitäminen.

Myös voittaneen esityksen tehnyt Turun KY palkittiin voittaneesta esityksestä 1 000 eurolla.

Palkintoa on jaettu vuodesta 1998.

Luotu 22.08.2024 | Muokattu 22.08.2024