Anestesiologin valokuvat näyttävät maan

02.01.2015

Turun yliopiston dosentti, anestesiologi Markku Salonen esittelee Ruissalon kasvitieteellisessä puutarhassa tammikuun ajan matkakuvia maasta. Näyttely on osa Salosen 60-vuotisjuhlaa. Valokuvaus on kulkenut Salosen elämässä mukana noin 50 vuotta.

– Kuvaan kaikenlaista: ihmisiä ympäristöä, maisemaa ja luontoakin, vaikka en ole erityisesti luontokuvaaja. Tässä näyttelyssä on yritetty koota läpileikkaus vuosikymmenten aikana syntyneisiin kuviin, Salonen sanoo.

Kotoisten kuvien rinnalle eksotiikka tuovat muun muassa 1990-luvun kuvat, kun ammatti vei Salosen pariksi vuodeksi opiskelemaan Kaliforniaan.

– Toivottavasti värikkäät matkakuvani tuottavat katsojalle iloa näin pimeänä vuodenaikana, Salonen sanoo.

Turun Kamerat ry:ssä, Raision Kameroissa ja Abocassa jäsenen olleen Salosen kuvia on aiemmin nähty yhteisnäyttelyissä. Matkakuvia maasta on ensimmäinen Salosen yksityisnäyttely.

Matkakuvia maasta näyttely 4.–31. 1. joka päivä kello 10–16 Turun yliopiston kasvitieteellisen puutarhan seminaarisalissa (Ruissalon puistotie 215).

Luotu 02.01.2015 | Muokattu 02.01.2015