Åbo Akademi Finland University Oy:n osakkaaksi

27.11.2017

Åbo Akademi on liittynyt Finland Universityn osakkaaksi. Mukana ovat entuudestaan Turun, Tampereen ja Itä-Suomen yliopistot. Koulutusliiketoiminnan keskittäminen on osoittautunut erinomaisen tulokselliseksi.

​Åbo Akademin rehtori ja professori Mikko Hupa on päätökseen tyytyväinen.

‒ Finland Universityn kansainvälinen markkinaosaaminen auttaa meitä erityisesti siinä, että voimme jatkossa rekrytoida merkittävästi enemmän EU:n ulkopuolelta tulevia opiskelijoita. Olemme osakkuudesta ja sen meille tarjoamista kasvumahdollisuuksista hyvin innoissamme, Hupa sanoo.

Finland Universityn toimitusjohtajan Pekka T. Saavalaisen mukaan Åbo Akademi vahvistaa merkittävästi Finland Universityn ohjelmatarjontaa sekä kilpailukykyä globaalilla koulutusmarkkinalla. Nyt Finland University on Pohjolan suurin ”virtuaalinen yliopisto”, jossa opiskelee yhteensä yli 78 000 opiskelijaa.

‒ Kasvu jatkuu vahvana tulevaisuudessakin. Tavoitteemme on houkutella merkittävästi nykyistä enemmän kansainvälisiä opiskelijoita mukaan englanninkielisiin maisteriohjelmiin, joita osakasyliopistoillamme on huimat 68, Saavalainen toteaa.

Mikko Hupan mukaan Finland Universitystä on kehittynyt merkittävä kansainvälisen koulutuksen osaamiskeskus. Myös koulutusliiketoiminnan keskittäminen on osoittautunut erinomaisen tulokselliseksi.

‒ Olen hyvin vakuuttunut yhtiön tutkintomarkkinoinnin osaamisesta ja sen meille tuomista hyödyistä, Hupa sanoo.

Myös Turun yliopiston koulutusvientikoordinaattorit Jukka Pulkkinen ja Ari Koski iloitsevat Åbo Akademin mukaantulosta.

‒ Sopimuksen myötä myös Turun yliopiston ja Åbo Akademin yhteistyö tiivistyy ja syventyy entisestään myös koulutusviennin saralla, Pulkkinen ja Koski toteavat.

Vahva ja luottamuksellinen yhteistyö avainasemassa

Åbo Akademin liittymisen myötä Finland University vastaa noin 40 prosentista Suomen yliopistokapasiteettia. Tämä tekee Finland Universitystä vahvemman globaalilla markkinalla ja samalla kilpailukykyisemmän suurten koulutusvientimaiden rinnalla.

‒ Suomalaisen koulutuksen vahvasta maineesta huolimatta jäämme pienenä maana liian helposti suurempien maiden ja yliopistojen varjoon. Toivomme, että yhä useampi Suomen monitieteellisistä yliopistoista liittyisi Finland Universityn osakkaaksi, Hupa linjaa.

Avainasemassa on vahva ja luottamuksellinen yhteistyö, joka on Finland Universitylle ensisijaisen tärkeää. Kaikki osapuolet toimivat koordinoidusti yhdessä, ja strategia on yhtenäinen niin tarjonnan kuin hinnoittelun osalta.

‒ Näin olemme kilpailukykyisiä kansainvälisillä koulutusmarkkinoilla ja voimme lunastaa lupauksen koulutuksesta Suomen merkittävänä vientisektorina, Saavalainen toteaa.

>> www.finlanduniversity.com

TS