Turun yliopiston Olli-Pekka Lindgren valittu Vuoden kieltenopettajaksi

21.11.2019

Suomen kieltenopettajien liitto myöntää vuosittain Vuoden kieltenopettaja -tunnustuksen, jolla liitto haluaa tuoda esille korkeakoulujen ja vapaan sivistystyön tekemän kieli- ja kulttuuriopetuksen merkitystä. Tänä vuonna tunnustus myönnettiin Turun yliopiston opettajalle Olli-Pekka Lindgrenille.

Turun yliopiston Kieli- ja viestintäopintojen keskuksen opettaja Olli-Pekka Lindgren on palkittu Suomen kieltenopettajien liiton SUKOL ry:n vuosittaisella Vuoden kieltenopettaja -tunnustuksella

Lindgren opettaa Turun kauppakorkeakoulun Porin yksikössä espanjaa ja ruotsia. Lindgreniä ehdottivat Vuoden kieltenopettajaksi hänen kollegansa, jotka kuvailevat Lindgreniä innostavaksi, kannustavaksi ja ajankohtaisiin teemoihin paneutuvaksi opettajaksi.

Tunnustukseen liittyy tuhannen euron rahapalkinto, jonka lahjoittaa Sanoma Pro.

Suomen kieltenopettajien liitto on pedagoginen järjestö, joka edistää ja kehittää vieraiden kielten opetusta. SUKOL on valinnut vuoden kieltenopettajan 1990-luvulta asti.

Luotu 21.11.2019 | Muokattu 21.11.2019