150-vuotias LähiTapiola Varsinais-Suomi lahjoittaa 150 000 euroa Turun yliopistolle

02.06.2017

LähiTapiola Varsinais-Suomi lahjoittaa 150-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi 150 000 euroa Turun yliopistolle. Kauppatieteelliselle koulutusalalle kohdennetun lahjoituksen myötä Turun kauppakorkeakouluun nimetään uusi LähiTapiola-sali. Lahjoituksen avulla LähiTapiola Varsinais-Suomi haluaa olla mukana turvaamassa korkeatasoista turkulaista korkeakouluopetusta ja alueellista kehitystä.

LähiTapiola Varsinais-Suomen toimitusjohtaja Olli Aakula, Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen, Turun yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund ja LähiTapiola Varsinais-Suomen hallituksen puheenjohtaja Ulla-Maija Moisio lahjoitustilaisuudessa Turun yliopistolla 2.6.2017.

​‒ Kun LähiTapiola Varsinais-Suomi perustettiin 150 vuotta sitten Maskussa, oli paikallisten ihmisten yhteinen tavoite huolehtia siitä, että alueella olisi hyvä ja turvallista asua, elää ja yrittää. Sama periaate ohjaa toimintaamme edelleen, toimitusjohtaja Olli Aakula LähiTapiola Varsinais-Suomesta kertoo.

Elämänturvayhtiönä LähiTapiola Varsinais-Suomi haluaa tehdä suomalaisten elämästä terveempää, turvallisempaa ja taloudellisesti menestyksekkäämpää.

‒ Turkulaisena, asiakkaidemme omistamana yhtiönä päätimme kohdistaa lahjoituksen kauppatieteelliselle alalle, jotta Turun seudulla riittää jatkossakin koulutettua työvoimaa alueen yritysten käyttöön. Osaavat ja innovatiiviset ihmiset on avainasemassa talouskasvun luomisessa ja Suomen kilpailukyvyn edistämisessä, toimitusjohtaja Olli Aakula sanoo.

Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlundin mukaan lahjoitusvarat ovat nykytilanteessa äärimmäisen tärkeitä yliopistoille.

‒ Mieltä lämmittää erityisesti se, että paikalliset yritykset haluavat tukea tieteellistä tutkimusta ja siihen perustuvaa koulutusta, dekaani Granlund sanoo.

LähiTapiola Varsinais-Suomen lisäksi 150 000 euron lahjoitukseen osallistuu LähiTapiola Vahinkoyhtiö. Yhteensä LähiTapiola-ryhmän yhtiöt ovat lahjoittaneet suomalaisille yliopistoille 620 000 euroa nyt käynnissä olevan vastinrahaohjelman 2014–2017 puitteissa. Vastinrahaohjelman kautta yliopistot saavat lahjoituksille valtion maksaman vastinrahan.

>> Turun yliopiston varainhankinta

TS