Turun yliopiston vararehtorihaun haastatteluihin 11 hakijaa

05.08.2024

Rehtori Marjo Kaartinen valitsee syksyn kuluessa Turun yliopiston vararehtorit 1.1.2025 alkavalle viisivuotiskaudelle.

Turun yliopistossa on käynnissä vararehtoreiden valintaprosessi. Viisivuotiskaudeksi valittavien vararehtoreiden tehtävänä on tukea rehtori Marjo Kaartista Turun yliopiston johtamisessa ja toiminnan kehittämisessä. Vararehtoreiden kaudet alkavat 1.1.2025.

Kesäkuussa päättyneeseen hakuun hakemuksensa jätti 20 henkilöä. Hakijoista haastatteluvaiheeseen on valittu seuraavat henkilöt:

• FT, vararehtori Piia Björn, Turun yliopisto
  • LT, professori Klaus Elenius, Turun yliopisto
  • KTT, professori Jarna Heinonen, Turun yliopisto
  • KTT, tutkimusjohtaja Aki Koponen, Turun yliopisto
  • FT, professori Maija Peltola, Turun yliopisto
  • FT, professori Tapio Salakoski, Turun yliopisto
  • TtT, professori Sanna Salanterä, Turun yliopisto
  • KTT, professori Hannu Salmela, Turun yliopisto
  • KT, professori Piia Seppänen, Turun yliopisto
  • FT, Senior Strategic Advisor Hanna Smith, Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestö Etyj
  • HLT, professori Pekka Vallittu, Turun yliopisto.

Vararehtorien tehtävät tulevat koostumaan opetukseen, tutkimukseen sekä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen liittyvistä tehtäväkokonaisuuksista.

– Vararehtoreilla tulee olemaan tärkeä rooli monialaisen yliopistomme kehittämisessä sekä kansallisen ja kansainvälisen yhteistyön edistämisessä. On hienoa, että saimme tehtäviin runsaasti osaavia hakijoita eri tieteenaloilta, mikä näkyy myös haastatteluihin kutsuttavien henkilöiden melko suuressa määrässä, Kaartinen sanoo.

Rehtori päättää valituista vararehtoreista syksyn kuluessa. Yliopisto tiedottaa haun etenemisestä. Nykyisten kolmen vararehtorin viisivuotiskaudet päättyvät vuoden 2024 lopussa.

Luotu 05.08.2024 | Muokattu 05.08.2024