Turun yliopiston kaikki opiskelijavalinnan tulokset julkaistu

02.07.2024

Turun yliopistoon hakemuksen jätti kevään 2024 toisessa yhteishaussa yhteensä ennätysmäärä hakijoita, 31 824. Turun yliopisto oli maan suosituin korkeakoulu kokonaishakijamäärällä laskettuna.

Turun yliopistoon haki kevään korkeakoulujen kevään toisessa yhteishaussa yhteensä 31 824 hakijaa, joista ensisijaisia hakijoita oli 9317. Hakukohteita Turun yliopistossa oli tänä keväänä yhteensä 104 ja aloituspaikkoja oli tarjolla lähes 3000.

Turun yliopiston suosituimmat hakukohteet olivat perinteisesti Turun kampuksen kauppatieteet (5971 hakijaa), oikeustiede (4187 hakijaa), lääketiede (4178 hakijaa) ja psykologia (2964 hakijaa).

Todistusvalintojen tulokset julkaistiin toukokuussa. Valintakokeita järjestettiin Turun, Rauman ja Porin kampuksilla touko-kesäkuun aikana, ja kokeisiin osallistui noin 6000 hakijaa. Valintakokeiden kaikki tulokset Turun yliopiston osalta on julkaistu viimeistään 2.7.

- Kolmen viikon valintakoerupeama on jälleen kerran takana ja iloksemme voimme todeta sen sujuneen ilman suurempia ongelmia. Niin hakijat kuin kokeita järjestäneet tiedekunnat hoitivat hienosti urakkansa. Ensi keväänä valintakoekausi onkin huomattavasti lyhyempi, kun kehittämishankkeen tuloksena yliopistojen valintakokeita järjestetään vain yhdeksän nykyisten noin 120 kokeen sijaan, toteaa opiskelijavalinta ja hakijapalvelut -osaston päällikkö Mari Kähkönen.

Hakijan on mahdollista ottaa paikka vastaan heti tulosten julkaisemisen jälkeen, mikäli hän on saanut paikan ensisijaisesta hakukohteestaan. Turun yliopiston paikkoja on 2.7. mennessä otettu vastaan 1325.

Hakijat näkevät yhteisvalinnan tuloksensa valtakunnallisella Opintopolku.fi-sivustolla kirjautumalla Oma opintopolku -palveluun. Kaikki hakijat saavat Oma opintopolku -palvelun lisäksi tiedon valinnan tuloksesta myös sähköpostitse. Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä omilla verkkosivuillaan.

Luotu 02.07.2024 | Muokattu 02.07.2024