Fulbright Suomi -säätiö järjestää American Voices -seminaarin - Exploring the Kaleidoscope of American Cultur

09.10.2024

Fulbright Suomi -säätiö juhlii tänä vuonna 75-vuotisjuhlavuottaan.

Fulbright Suomi -säätiö järjestää American Voices -seminaarin Turun yliopistossa 11.–12.10.2024 yhteistyössä Turun yliopiston englannin kielen oppiaineen ja Pohjois-Amerikan tutkimuksen John Morton -keskuksen koordinoiman North American Studies (NAMS) -ohjelman kanssa.

American Voices -seminaarissa pureudutaan Yhdysvaltojen kulttuuriin ja yhteiskuntaan. Tapahtumassa puheenvuoron saavat yhdysvaltalaiset Fulbright-stipendiaatit, jotka pohtivat teemaa eri näkökulmista.

Kaksipäiväinen seminaari pidetään Turun yliopiston päärakennuksessa Tauno Nurmela -salissa. Seminaari järjestetään nyt 31. kerran.

Seminaarin järjestää NAMS-ohjelman kanssa Fulbright Suomi -säätiö, joka tuo Suomessa tutkija- ja opiskelijavaihdossa olevat Fulbright-ohjelman yhdysvaltalaiset stipendiaatit seminaarin puhujiksi Turun yliopistoon. Myös Fulbright Suomi -säätiön henkilökuntaa saapuu Turkuun ja työskentelee Turun yliopistolla seminaaripäivien ajan.

Säätiö juhlii tänä vuonna 75-vuotisjuhlavuottaan.

– Presidentinvaalivuonna katseet kääntyvät jälleen Yhdysvaltoihin ja sen moninaiseen kulttuuriin. Puheenvuorot käsittelevät muun muassa alueellisia kokemuksia ja perinteitä Yhdysvalloissa, Yhdysvaltojen urheilumaailmaa ja Black Fridayn kaltaisia Yhdysvalloista maailmalle levinneitä ilmiöitä, kertoo NAMSin koordinaattori, englannin kielen yliopistonlehtori Janne Korkka.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille. Seminaarin kieli on englanti. Tervetuloa!

Aika: pe 11.10. klo 14.00–17.15, la 12.10. klo 10.15–12.45

Paikka: Tauno Nurmela -sali, päärakennus, Turun yliopisto

Tiedotetta korjattu 9.10.2024 klo 11:02: Muutettu otsikko muotoon "Fulbright Suomi -säätiö järjestää American Voices -seminaarin -  Exploring the Kaleidoscope of American Cultur". Alkuperäinen otsikko oli "The 31st American Voices Seminar: Exploring the Kaleidoscope of American Culture".

Luotu 09.10.2024 | Muokattu 09.10.2024