Syksyn yhteishaussa mukana kieliä ja muita humanistisia opintoja Turun yliopistossa

28.08.2024

Syksyn yhteishaku alkaa tänään keskiviikkona 28.8. Haku on auki kaksi viikkoa ja päättyy keskiviikkona 11.9.

Turun yliopiston kandidaatti- ja maisterikoulutuksista syksyn 2024 yhteishaussa on mukana kolme humanistisen tiedekunnan tutkinto-ohjelmaa. Ne ovat ranska, saksan kieli sekä digitaalinen kulttuuri, maisema ja kulttuuriperintö.

Saksan kielen tutkinto-ohjelma sopii kielen asiantuntijaksi, opettajaksi tai kääntäjäksi haluaville hakijoille. Tavoitteena voi olla työskennellä vaativissa asiantuntijatehtävissä, joissa edellytetään saksan kielen ja kulttuurin osaamista. Tutkinto-ohjelman opetuspaikka on Turku.

Ranskan tutkinto-ohjelma puolestaan sopii hakijoille, jotka haluavat kouluttautua ranskan kielen ja ranskankielisen maailman asiantuntijaksi. Kiinnostus kieliä, kulttuuria ja viestintää kohtaan on hyvä lähtökohta hakemiselle. Opetuspaikka on Turku.

Digitaalisen kulttuurin, maiseman ja kulttuuriperinnön tutkinto avaa monipuoliset uramahdollisuudet kulttuuri-, ympäristö- ja media-alalla sekä luovien alojen parissa. Koulutus sopii kulttuurisista ja historiallisista ilmiöistä, ympäristöstä ja maisemasta tai sosiaalisesta mediasta ja peleistä kiinnostuneille hakijoille. Opetuspaikka on Pori.

Kieliin pelkällä todistusvalinnalla

Hakukohteisiin ranska ja saksan kieli on syksyn yhteishaussa käytössä vain todistusvalinta. Kaikki hakijat valitaan siis ylioppilastutkinnon arvosanojen perusteella.

Digitaalisen kulttuurin, maiseman ja kulttuuriperinnön tutkinto-ohjelman hakijat valitaan motivaatiotehtävän perusteella.

Syksyn yhteishaussa on mahdollista hakea kuuteen eri hakukohteeseen, jotka on asetettava ensisijaisuusjärjestykseen. Hakuajan päättymisen jälkeen hakukohteita tai ensisijaisuusjärjestystä ei voi enää muuttaa.

Korkeakoulujen syksyn yhteishaku on 28.8.–11.9.2024 klo 15.00. Ohjeita yhteishaussa hakemiseen sekä sähköisen hakulomakkeen löydät osoitteessa www.opintopolku.fi.

Luotu 28.08.2024 | Muokattu 28.08.2024