Vainoaminen, pakottava kontrolli ja ”maalittaminen”: rikosvastuun nykytila oikeuskäytännön valossa ja muutoshankkeet

Oikeustieteellinen tiedekunta järjestää yhteistyössä Asianajajaliiton ja Itä-Suomen yliopiston kanssa ammatillisen täydennyskoulutustilaisuuden kaikille kiinnostuneille. Koulutus on asianajajien täydennyskoulutusvelvoitteen täyttävää koulutusta.

PE 9.2.2024 klo 12.00–15.30
Koulutus järjestetään pelkästään Teams-etäyhteydellä.

Luennoitsija: OTT, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen

Koulutuksen kesto: 2 x 90 min

Koulutuksessa käydään läpi seuraavia aiheita

• Vainoaminen, pakottava kontrolli ja ”maalittaminen” ilmiöinä
  • Soveltuvat rikostunnusmerkistöt
  • Oikeuskäytäntö
  • Muut lain sallimat keinot puuttua vainoamiseen, pakottavaan kontrolliin ja ”maalittamiseen” (mm. lähestymiskielto, eri muotoineen)
  • Vireillä olevat muutoshankkeet

Koulutus on ensi sijasesti suunnattu asianajajille, oikeusavustajille ja luvan saaneille oikeudenkäyntiasiamiehille. Koulutus soveltuu muillekin rikosasioita työssään hoitaville (tuomarit, syyttäjät, poliisit). Kaikki koulutuksen aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Hinta

• 210 € + alv 24 %, etäyhteydellä. Osallistumislinkki lähetetään viimeistään edellisenä arkipäivänä.

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen lopuksi verkkopankkitunnuksilla tai luottokortilla. Koulutus järjestetään pelkästään etäyhteydellä.

Koulutus järjestetään, mikäli osallistujia on riittävästi. Mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitamme erikseen. Koulutuksen peruuntuessa osallistumismaksu palautetaan.