Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelma, kauppatieteiden maisteri (2 v)
Koulutus sopii sinulle, jos:
- olet kiinnostuneet syventämään asiantuntemustasi markkinoinnista, toimitusketjujen johtamisesta, digitaalisesta liiketoiminnasta ja talousmaantieteestä
- tähtäät monipuoliselle, haastavalle uralle organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtäviin
Turun kauppakorkeakoulun ilmapiiri on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on tiivistä. Olemme AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä.
Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelman erikoistumissuunnat markkinointi, toimitusketjujen johtaminen, digitaalinen liiketoiminta sekä talousmaantiede tarjoavat sinulle mielenkiintoisia asiantuntemusta syventäviä opintojaksoja sekä alansa keskeisiä sisältöjä.
Keskeisiä sisältöjä koulutuksessa erikoistumisuunnasta riippuen:
- strateginen tietohallinnon johtaminen,
- tietotekniikan hyödyt ja riskit sekä niiden hallintamallit ja tietojärjestelmien mallintamenetelmät (digitaalinen liiketoiminta),
- palvelu- ja ratkaisukeskeiset liiketoimintalogiikat,
- markkinointiviestintä ja brändit,
- markkinointiratkaisujen suunnittelu ja käytännön toteutus sekä asiakassuhteiden ja liiketoimintaverkostojen johtaminen (markkinointi),
- alueellinen kehittäminen,
- strateginen liikepaikkasuunnittelu sekä yhteiskunnalliset, taloudelliset ja teknologiset muutostrendit ja niiden vaikutukset yritysten ja toimialojen sijaintiin ja aluekehitykseen (talousmaantiede)
- hankinta-,tuotanto- ja logistiikkakonseptien kehittäminen,
- eri alojen toimitusketjujen ominaispiirteet ja niiden kehitystarpeet sekä asiakasarvon tunnistaminen ja toteuttaminen erityisesti organisaation materiaali-, tieto- ja rahavirtojen osalta (toimitusketjujen johtaminen).
Ohjelmasta valmistuneena kauppatieteiden maisterina sinulla on valmiudet tarkastella yritystoimintaa ja talouden ilmiöitä monitieteisesti sekä tunnistaa, analysoida ja kehittää ratkaisuja kannattavasti, vastuullisesti ja tulevaisuusorientoituneesti. Osaat soveltaa tutkimus-, viestintä- ja informaatiolukutaitoja sekä kykenet työskentelemään erityyppisissä verkostoissa ja tiimeissä sekä monipuolisissa organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtävissä omalla erikoistumisalueellasi.
Lue lisää opiskelusta koulutuksen oppiaineissa
Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:
- toimitusjohtaja
- markkinointipäällikkö tai -johtaja
- avainasiakaspäällikkö tai -johtaja
- digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
- chief supply chain officer
- head of procurement
- konsultti
- palvelusuunnittelija
- teknologiajohtaja
- liikepaikkasuunnittelun asiantuntija