![Ville Mankki profiilikuva](/sites/default/files/styles/profile_picture_horizontal/public/images/profile/66693354.jpg?itok=HGPrp9BI)
Ville
Mankki
yliopistotutkija, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Linkit
Tutkimus
Tutkimukseni ja julkaisuni kohdistuvat opettajankoulutukseen ja sen opiskelijavalintoihin, opettajan ammatilliseen kehittymiseen sekä opettajan työhön pandemian aikana.
Julkaisut
(Re)thinking teaching after COVID-19 school lockdown: a longitudinal study of Finnish primary school teachers’ expectations for, and perceptions of, change (2024)
Education 3-13
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Johdatus monimenetelmätutkimukseen (2024)
(D5 Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja tai sanakirja )Luokanopettajien toimijuus koronapandemian aikana: Armollisuutta, olennaisuutta ja epävarmuutta (2023)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The hidden admission agendas in Finnish primary teacher education in the 1990s, 2000s and 2010s (2023)
History of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Research using teacher or teacher educator job advertisements: A scoping review (2023)
Cogent Education
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Työpaikkailmoituksien tutkimuksesta (ja ChatGPT:n hyödyntämisestä blogipostauksessa) (2023)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Debunking the myth of high achievers in Finnish primary teacher education: first-year preservice teachers' learning strategies and study success (2022)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Primary teachers’ professional learning during a COVID-19 school lockdown (2022)
Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Evidence through the lens of bibliometrics—the case of Finnish higher education admission reform (2022)
Nordic Journal of Studies in Educational Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A multidimensional adapted process model of teaching (2022)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))