Tuomas
Ranti
tutkimuskoordinaattori, tietotekniikan laitos
KTM
Asiantuntijuusalueet
Digitaaliset palvelut
hankevalmistelu
kilpailija-analyysi
liiketoimintamallit
markkina-analyysi
projektin johtaminen
teknologialiiketoiminta
yrittäjyys
Biografia
Opetus
Kurssit: DTEK8118 Introduction to Innovation and Business; DTEK8120 Innovation and Entrepreneurship Study
Tutkimus
Projekteja: Suomen meriklusteri, Turun telakan aluetaloudelliset vaikutukset, Square, BalticSatApps, Economic Contribution of Copyright Industries, CDTMOOC, GMICP, Carots, Co-Creative Snacks, Digikunta, Gamified Solutions for Healthcare, Finlab, Terveysteknologian toimiala liiketoimintana (TELI)
Julkaisut
State of media concentration in Finland (2022)
GMICP Summer Conference Digital Communicatios and Media markets: Power, Policy and Global Perspectives
(O2 Muu julkaisu )
Economic Contribution of Copyright Industries in Finland 2016–2020 (2022)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Startup Guide for Scientific Service Companies (2021)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Turun telakan ja sen verkoston aluetaloudelliset vaikutukset 2019 (2020)
(O2 Muu julkaisu )CARO Market Analysis (2020)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Digitalization and Economic Contribution of Copyright-based Industries: Case Finland (2019)
The Annual Conference of the European Media Management Association
(O2 Muu julkaisu )
Healthcare as a business environment - analysing the Finnish health technology industry (2018)
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))Role and Experiences of Tutorial in Location Based Game (2018)
International Conference on Intelligent Games and Simulation
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
High-impact SMEs of the creative cluster and national ecosystems (2017)
Annual conference of the European Media Management Association (EMMA) 2017
(O2 Muu julkaisu )
Connecting Company and Consumer Expectations in Game Design: A Food Sector Case (2017)
European Conference on Simulation and AI in Computer Games
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))