Oskari
Lahtinen
erikoistutkija, INVEST tutkimuskeskus ja lippulaiva
Doctor of Psychology
Suunnittelen ja kehitän mindfulness-interventioita. Suunnittelin Tita mindfulness-appin toisen asteen opiskelijoille.
Linkit
Asiantuntijuusalueet
mindfulness
mindfulness-appit
digitaalisten interventioiden suunnittelu ja arviointi
itsemyötätunto
sosiaalisen oikeudenmukaisuuden asenteet
Opetus
Tällä hetkellä opetan INVEST-lippulaivan jatko-opiskelijoille interventioiden vaikuttavuuden arviointia ja ajoittain mindfulness-psykologiaa psykologian opiskelijoille. Aikaisemmin opetin tilastotiedettä psykologian opiskelijoille.
Tutkimus
Tutkimukseni on kohdistunut erityisesti digitaalisiin mindfulness-interventioihin ja itsemyötätuntoon. Tutkin myös mentalisaatiota ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden asenteita.
Julkaisut
A preliminary validation of PMQ-A four-factor questionnaire measuring parental mentalizing (2024)
Frontiers in Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Construction and validation of a scale for assessing critical social justice attitudes (2024)
Scandinavian Journal of Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Cognitive, social, and mental health functions of refugee children - screening and supportive actions at school : a study protocol (2024)
BMC Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The effects of mindfulness and self-compassion on the well-being of upper secondary education students (2021)
(Artikkeliväitöskirja (G5))The effects of app-based mindfulness practice on the well-being of university students and staff (2021)
Current Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The relationship between mindfulness meditation and well-being during 8 weeks of ecological momentary assessment (2020)
Mindfulness
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
An Effectiveness Study of a Digital Mindfulness-Based Program for Upper Secondary Education Students (2020)
Mindfulness
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Do narcissistic boys and girls differ in their aggression? (2020)
European Journal of Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does self-compassion protect adolescents who are victimized or suffer from academic difficulties from depression? (2019)
European Journal of Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Two is more valid than one, but is six even better? The factor structure of the Self-Compassion Scale (SCS) (2018)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))