Magdalena
Szyszka
englannin kieli, klassilliset kielet ja monikielinen käännösviestintä
PhD, an Assistant Professor in the Department of Applied Linguistics in the Institute of English of Opole University, Poland.
Ota yhteyttä
Linkit
Julkaisut
L2 repair fluency through the lenses of L1 repair fluency, cognitive fluency, and language anxiety (2024)
Applied Linguistics Review
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Unravelling the relationship between language anxiety and foreign language speech fluency in a monologue production (2024)
Journal of Multilingual and Multicultural Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tunteet suullisen kielitaidon oppimisessa ja opettamisessa (2023)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Context-related Beliefs about L2 Language Learning and Teaching of the Millennial Pre-service EFL Teachers as a Prognosis for Future Classroom Actions (2023)
Theory and Practice of Second Language Acquisition
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Zooming into the L2 Speech Fluency Markers of Anxious and Non-Anxious Advanced L2 Learners - An Extreme Case Sampling Report (2023)
Research in Language
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Intelligibility and situated pronunciation learning strategies (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Learners’ attitudes to first, second and third languages pronunciation in structuring multilingual identity (2022)
Applied Linguistics Review
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
L2 Accentedness and Language Self-Esteem in Foreign Language Learning (2022)
Research in Language
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)