Anne
Sorariutta
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Julkaisut
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Effects of a SFON-Based Early Numeracy Program on Multilingual Children's Early Numeracy and Oral Language Skills (2021)
Journal of Cognitive Education and Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Promoting spontaneous focusing on numerosity and cardinality-related skills at day care with one, two, how many and count, how many programs (2020)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Varhaiskasvatuksen (KK) harjoitteluohjeisto 2019-2020 (2019)
(O2 Muu julkaisu )Quality of both parents' cognitive guidance and quantity of early childhood education: Influences on pre-mathematical development (2018)
British Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Yhdessä enemmän matemaattista osaamista: vanhempien ja varhaiskasvatuksen vaikutukset lapsen taitoihin (2018)
Psykologia
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Maternal cognitive guidance and early education and care as precursors of mathematical development at preschool age and in ninth grade (2018)
Infant and Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Maternal sensitivity in responding during play and children’s pre-mathematical skills: a longitudinal study from infancy to preschool age (2017)
A Longitudinal Study from Infancy to Preschool Age
European Journal of Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))