Työmatka: tuuppaus terveyteen ja ilmastohyötyihin? Webinaari 13.11.

Aika

13.11.2024 klo 13.00 - 15.00
Esittelemme Ilmastotuuppaus-hankkeen tuoreita tuloksia aktiivisten työmatkojen terveys- ja ilmastohyödyistä keskiviikkona 13.11.2024 klo 13–15. Tilaisuus järjestetään Microsoft Teams -kokouksena.

Voiko ihmisiä tuupata kohti parempaa terveyttä ja ilmastoystävällisiä toimia? Tätä tutkii strategisen tutkimuksen Ilmastotuuppaus (CLIMATE NUDGE) -hanke. Hankkeessa kehitetään tuuppauksia, jotka tekevät esimerkiksi työmatkapyöräilyn aloittamisesta helpompaa ja houkuttelevampaa. Entä onko aktiivisilla työmatkan kulkutavoilla terveys- ja ilmastovaikutuksia? Tähän pureudumme tarkemmin webinaarissamme.
Tilaisuus on suunnattu erityisesti henkilöstöhallinnon ja työterveyden asiantuntijoille sekä hiilineutraalisuustavoitteeseen liittyvissä tehtävissä toimiville asiantuntijoille.

13.00 Avauspuheenvuoro, professori Timo Lanki, Itä-Suomen yliopisto

13.05 Hankkeen tuloksia

Millaisia ilmastohyötyjä on mahdollista saavuttaa aktiivisilla työmatkoilla?
Erikoistutkija Emilia Suomalainen, SYKE

Työmatkat ja terveys
Väitöskirjatutkija Juuso Jussila, Itä-Suomen yliopisto

Työmatkat ja työhyvinvointi
Tutkija Essi Kalliolahti, Työterveyslaitos

Mikä vaikuttaa työmatkatavan valintaan?
Projektitutkija Anna Makkonen, Turun yliopisto

14.30 Kommenttipuheenvuoro