Tuopillinen filosofiaa -luentosarja

11.9.2024 klo 18.00 - 10.12.2024 klo 20.00
Syksy tuo tullessaan paitsi pimenevät illat, myös rakastetun Tuopillinen filosofiaa -luentosarjan!

Valoa syksyisiin tiistai- ja keskiviikkoiltoihin siis luvassa, kun Turun yliopiston filosofian tutkijat saapuvat luennoimaan polttavista filosofisista kysymyksistä panimoravintola Kouluun (Eerikinkatu 18). Tuopillisen äärellä pääsemme tänä syksynä syventymään mm. vihan filosofiaan, ajankulkuun, moraalitragedioihin sekä kysymykseen kosmisesta yksinäisyydestä.

Syksyn 2024 luentosarja järjestetään panimoravintola Koulun Historian luokassa viikosta riippuen tiistai- tai keskiviikkoiltaisin klo 18:00-20:00. Luennot ovat avoimia kaikille filosofiasta ja filosofian tutkimuksesta kiinnostuneille. Tapahtumapaikka on esteetön.

11.9. Jani Sinokki - Vihan filosofiaa
25.9. Olli Koistinen - Ensimmäinen persoona
9.10. Laura Puumala - Pienimmän pahan vaatimus ja moraalisesti kiitettävät hirmuteot
23.10. Valtteri Arstila - Ajankulku ja sen kokeminen
5.11. Hemmo Laiho - Kant ja valistus - uskallatko tietää?
20.11. Oskari Sivula - Kosminen yksinäisyys: mitä Maan ulkopuolisen elämän löytäminen merkitsisi?
4.12. Helena Siipi - TBA
10.12. Tuopillisen pikkujoulut - Opiskelijat kertovat pro gradu -tutkielmistaan