Teiniliitto, vimma ja rakkaus -tutkimushankkeen päätösseminaari

23.10.2024 klo 12.00 - 15.30
Tervetuloa Teiniliitto, vimma ja rakkaus -tutkimushankkeen päätösseminaariin Cinema Orioniin (Eerikinkatu 15, Helsinki) keskiviikkona 23.10. klo 12.00–15.30.

Ohjelmassa on keskustelua Suomen Teiniliiton historiateoksen "Vimmaa ja voimaa" pohjalta. Paikalla teoksen kirjoittajat Ville Soimetsä, Essi Jouhki, Liisa Lalu, Ville Okkonen, Kimmo Rentola ja Aapo Roselius. Kommenttipuheenvuorojen esittäjinä poliittisen historian prof. emeritus Pauli Kettunen sekä entiset teiniliittolaiset Irja Eskola, Ilkka-Christian Björklund, Satu Hassi ja Santtu Luoto.

Vapaalle yleisökeskustelulle on runsaasti aikaa.

Tilaisuudessa näytetään lyhytelokuvat Yhteinen koulutie (ohj. Kauko Vuorensola, 1957) ja Taksvärkki -74 (ohj. Claes Olsson, 1975). Olsson sekä dosentti, elokuvaohjaaja Jouko Aaltonen alustavat lyhyesti.

Seminaari on maksuton ja kaikille avoin. Kahvitarjoilun takia toivomme ennakkoilmoittautumista.

Teiniliitto, vimma ja rakkaus -hanketta rahoittaa Koneen Säätiö.