Seminaari: Fyysinen aktiivisuus, uni ja terveys työntekijän voimavaroina työuran eri vaiheissa

Aika

10.10.2024 klo 10.00 - 13.00
Fyysinen aktiivisuus, uni ja terveys työntekijän voimavaroina työuran eri vaiheissa -seminaarissa esitellään työntekijöiden fyysistä aktiivisuutta, unta ja terveyttä käsittelevien tutkimusten tuloksia kahdesta Työsuojelurahaston rahoittamasta projektista: Fyysinen aktiivisuus hybridityöntekijöillä ja Kestäviä työuria ennustavat tekijät kuntatyöntekijöillä. Molemmat tutkimusprojektit on toteutettu Turun yliopiston kansanterveystieteen yksikössä.

Maksuton seminaari on suunnattu tutkijoille, työelämätoimijoille, työterveyden ammattilaisille ja muille asiasta kiinnostuneille. Tervetuloa mukaan paikan päälle tai etäyhteyden välityksellä!

OHJELMA (muutokset mahdollisia)

9:30-10:00 Aamupala tarjolla Aistikattilassa (Medisiina D)
10:00 Seminaarin avaus
Professori Sari Stenholm, Turun yliopisto
10:05-10:30 Emerging trends in today’s working life
Professori Hugo Westerlund, Stress Research Institute, Stockholm University
10:30-11:00 Tekeekö etätyö meidät passiivisemmiksi?
Erikoistutkija Tuija Leskinen ja projektitutkija Miika Tuominen, Turun yliopisto
11:00-11:30 Miten fyysinen aktiivisuus, uni ja hyvä terveys tukevat työurien pidentämistä?
Professori Sari Stenholm ja erikoistutkija Katriina Heikkilä, Turun yliopisto
11:30-11:45 Taukojumppa