Turun yliopisto järjestää lukiolaisille infotilaisuuden opiskelijavalinnan uudistuksesta 21.5.

15.05.2018

Korkeakoulujen opiskelijavalinnat uudistuvat siten, että vuonna 2020 enemmistö uusista opiskelijoista valitaan todistusten perusteella. Yliopistojen todistusvalintapaikat täytetään pääsääntöisesti ylioppilastutkinnon arvosanojen perusteella. Turun yliopisto järjestää uudistusta käsittelevän infotilaisuuden, joka on suunnattu erityisesti lukiolaisille, vanhemmille ja opinto-ohjaajille.

​Turun yliopiston tiedote 15.5.2018

Turun yliopiston hakijapalvelut ja tiedekunnat järjestävät opiskelijavalinnan uudistusta käsittelevän infotilaisuuden maanantaina 21.5.2018 klo 15.30–17 Publicum-rakennuksessa luentosali Pub 2:ssa osoitteessa Assistentinkatu 7.

– Tilaisuudessa kerrotaan todistusvalinnan pääperiaatteista ala- ja hakukohdekohtaisesti. Esimerkiksi kuinka suuri osuus aloituspaikoista täytetään todistusvalinnalla sekä kuinka monta ja mitkä ylioppilastutkinnon kokeet pisteytetään ja kuinka ne pisteytetään, kertoo opiskelijavalinta ja hakijapalvelut -osaston päällikkö Mari Kähkönen Turun yliopistosta.

Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä tai etänä (webmeeting.utu.fi/kokoukset). Kysymyksiä voi lähettää etukäteen osoitteeseen hakijapalvelut(at)utu.fi ja niitä voi esittää myös paikan päällä tai etäyhteydellä chatin kautta.

Mari Kähkönen, p. 040 142 7452, mari.kahkonen(at)utu.fi

Luotu 15.05.2018 | Muokattu 15.05.2018