Professoriluennoitsijat kertovat kuulonparannuksesta, talouden syvistä taantumista ja MS-taudin hoidosta

16.01.2018

Korva-, nenä- ja kurkkutautiopin professori Jussi-Pekka Jero, taloustieteen professori Jouko Vilmunen ja neuroimmunologian professori Laura Airas pitävät professoriluentonsa Turun yliopistossa keskiviikkona 17.1. kello 18. Medisiina-rakennuksen (Kiinamyllynkatu 10) Osmo Järvi -salissa pidettävät luennot ovat kaikille avoimia

​Turun yliopiston tiedote 16.1.2018

Professori Jussi-Pekka Jero keskittyy tämänhetkisessä tutkimuksessaan korvatulehduksen komplikaatioihin, korvan kuvantamiseen, välikorvan ilmastointiin ja korvatorven pallolaajennukseen sekä sisäkorvan geeniterapiaan. Professoriluentonsa hän pitää otsikolla "Korva kuulolla" – Kuulonparannuksen mahdollisuudet ja tulevaisuus.

Professori Jouko Vilmusen keskeisimpiä tutkimusaiheita ovat suhdannevaihtelut, talouskasvu, rahoitusmarkkinat ja makrotalous sekä raha- ja finanssipolitiikka. Vilmusen professoriluennon aihe on Rahoitustekijät ja talouden syvät taantumat: makrotaloustiede murroksessa.

Professori Laura Airaksen keskeisimpiä tutkimusaiheita ovat progressiivisen MS-taudin patogeneesi, MS-taudin patogeneesin PET-kuvantaminen sekä MS-tauti ja raskaus. Airas luennoi otsikolla MS-taudin muuttuva hoito.

Jero aloitti Turun yliopiston professorina syksyllä 2016, Vilmunen ja Airas syksyllä 2017.

Lisätietoja: Turun yliopiston viestintäjohtaja Anne Paasi p. 040 735 4858

Luotu 16.01.2018 | Muokattu 16.01.2018