Veli-Matti
Vesterinen
University Lecturer, Department of Chemistry
PhD
Links
Areas of expertise
science education
sustainability education
chemistry education
teacher education
Publications
Promoting university students' situational engagement in online learning for climate education (2025)
Internet and Higher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Seeds of transformative learning and its pedagogical implications on a conference-based university course in environmental and geosciences (2025)
Geoscience communication
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Students' situational motivation in climate education – a multilevel profile approach (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Failing forward in chemistry laboratory course: The role of engagement and mistakes during pre-lab activities on students' situational engagement (2025)
Chemistry Education Research and Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Envisioning educational pathways for climate change competencies: Insights from a Delphi study (2025)
Journal of Environmental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Climate change competence-a view of professionals advancing climate change action (2024)
Environmental Education Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
How making mistakes shapes students' situational engagement in chemistry laboratory? (2024)
International Journal of Science Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Climate change competencies from perspective of Finnish youth (2024)
Journal of Youth Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Exploring young people's perceived climate change competence (2024)
Environmental Education Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Draw-A-Science-Comic: exploring children’s conceptions by drawing a comic about science (2023)
Research in Science and Technological Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))