Tiina
Turunen
Senior Researcher, INVEST Research Flagship Centre
Links
Publications
Entering the Classroom : Do Newcomers Experience More Peer Victimization than Their Established Peers? (2024)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children's psychosocial adjustment and implications for intervention (2024)
International Journal of Behavioral Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2024)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Healthy Context Paradox at a National/Country-Level: Is Victimisation associated with Worse Adjustment in Countries where the Average Level of Victimisation is Lower? (2024)
International journal of bullying prevention
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A preliminary validation of PMQ-A four-factor questionnaire measuring parental mentalizing (2024)
Frontiers in Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Heterogeneity of adolescent bullying perpetrators : Subtypes based on victimization and peer status (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Interventions That Failed: Factors Associated with the Continuation of Bullying After a Targeted Intervention (2023)
International journal of bullying prevention
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Effects of the KiVa anti-bullying program on defending behavior: Investigating individual-level mechanisms of change (2023)
Journal of School Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Intention to Stop Bullying following a Condemning, Empathy-Raising, or Combined Message from a Teacher - Do Students' Empathy and Callous-Unemotional Traits Matter? (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Facilitators and Barriers to the Sustainability of a School‑Based Bullying Prevention Program (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))