Teija
Koskela
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Rauma)
Areas of expertise
inclusive education
education for sustainable development
teacher education
educational organizations
Teaching
Research methodsCritical thinkingInclusive educationSustainable development
Finnish educational systemEducational science
Finnish educational systemEducational science
Publications
Science capital as a lens for studying science aspirations – a systematic review (2024)
Studies in Science Education
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Reflections on social learning environment and 21st century learning skills (2024)
International Journal of Telemedicine and Clinical Practices
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Pre-service Primary Teachers’ Understandings of Inclusive Practice in Scotland and Finland (2024)
European Journal of Inclusive Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Knotworking — not working: Interprofessional collaboration and co-figuration of pre-service special education teachers (2023)
Research Papers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Student teachers’ experiences of practical training in a foreign culture (2023)
Reflective Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Flipped learning for novices and advanced yarn-crafters in higher education (2023)
Education in the North
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Students of an International Degree Programme Go Local : Exploring the Interactions as Reflected by Friendship Families (2023)
Ethnologia Fennica : Finnish Studies in Ethnology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajien välittäminen ja oppilaiden koulutyöhön kiinnittyminen yhdeksäsluokkalaisten oppilaiden kokemana (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Parents’ competence, autonomy, and relatedness in supporting children with special educational needs in emergency remote teaching during COVID-19 lockdown (2022)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Peruskouluikäisten lasten vanhempien koettu toimijuus covid-19-pandemian hätäetäopetuksen aikana (2022)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))