Pekka
Räsänen
Professor of Practice, Turku Research Institute for Learning Analytics
Links
Publications
Social Media, Web, and Panel Surveys: Using Non-probability Samples to Study Population Characteristics (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Arithmetic fluency and number processing skills in identifying students with mathematical learning disabilities (2024)
Research in Developmental Disabilities
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exceptional Subitizing Patterns: Exploring Mathematical Abilities of Finnish Primary School Children with Piecewise Linear Regression (2024)
European Conference on Machine Learning and Principles and Practice of Knowledge Discovery in Databases, Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Effects of physically active maths lessons on children’s maths performance and maths-related affective factors: Multi-arm cluster randomized controlled trial (2024)
British Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu: Väliraportti (2023)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Matematiikassa heikoimmin suoriutuneiden oppilaiden erityiskysymyksiä [Special questions related to the least achieving students in the end of lower secondary education] (2023)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Conditions of distance learning and teaching and their relation to elementary school children's basic number skills after the suspension of face-to-face teaching during the COVID-19 pandemic (2023)
Frontiers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Subtypes of Mathematical Learning Disability and Their Antecedents: A Cognitive Diagnostic Approach (2022)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Teaching and Learning Mathematics in Sub-Saharan Africa: An Introduction to the Special Issue (2022)
Journal of Applied Learning and Teaching
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Effects of Gender on Basic Numerical and Arithmetic Skills: Pilot Data From Third to Ninth Grade for a Large-Scale Online Dyscalculia Screener (2021)
Frontiers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))