Minna
Kyttälä
Professor, Department of Education
Areas of expertise
inclusive and special education
learning
learning difficulties
mathematical learning difficulties
working memory
information processing
mathematical anxiety
multiculturalism
assessment
teacher education
Publications
Lukiolaisten mielenterveyden tukeminen koronapandemian jälkeen (2024)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Professional collaboration for children and adolescents with neurodevelopmental disorders: a scoping review (2024)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Kohti jaettua asiantuntijuutta inklusiivisessa koulussa? Näkökulmia moniammatilliseen yhteistyöhön (2024)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Lasten ja nuorten hyvinvointi on koko yhteiskunnan vastuulla (2024)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Samalla kartalla, eri poluilla? – Miten ammattilaisten tarjoama tuki kohtaa lasten moninaistuvat tuen tarpeet? (2024)
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)Monitieteistä tutkimusta neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluista (2023)
Turun Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
NEPSOS-hanke: monitieteistä tutkimusyhteistyötä neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palvelujen kehittämiseksi (2023)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
NEPSOS-hanke: monitieteistä tutkimusyhteistyötä neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palvelujen kehittämiseksi (2023)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Exploring pre-service special needs teachers’ assessment conceptions and assessment self-efficacy (2023)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajien kouluttaminen inklusiivisten kasvatus- ja oppimisympäristöjen asiantuntijoiksi (2023)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))