Lydia
Laninga-Wijnen
Senior Research Fellow, INVEST Research Flagship Centre
Contact
Links
Publications
A New School, a Fresh Start? Change and Stability in Peer Relationships and Academic Performance in the Transition from Primary to Secondary School (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Dominance of Liking: Uncovering Dyadic and Reputational Effects of Peer and Perceived Teacher Likes and Dislikes on Friendship Dynamics Among Chinese Adolescents (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Feeling better now? Being defended diminishes daily mood problems and self‐blame in victims of bullying (2024)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Do Adolescents Adopt the Prosocial Behaviors of the Classmates They Like? A Social Network Analysis on Prosocial Contagion (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Parents on the Sidelines : The Role of Parental Directing in Chinese Adolescents’ Friendship Dynamics Related to Academic Achievement, Aggression, and Prosocial Behavior (2024)
Journal of Early Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Feeling better now? Being defended diminishes daily mood problems and self-blame in victims of bullying (2024)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
How peer status and ability track shape behavioral disengagement over the transition from primary to secondary school (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is there really a healthy context paradox for victims of bullying? A longitudinal test of bidirectional within- and between-person associations between victimization and psychological problems (2023)
Development and Psychopathology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The longitudinal role of classroom defending norms in victims’ psychological adjustment, causal attributions, and social comparisons (2023)
Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does having vulnerable friends help vulnerable youth? The co-evolution of friendships, victimization, and depressive symptoms in Chinese adolescents' social networks (2023)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))