Lydia
Laninga-Wijnen
Senior Research Fellow, INVEST Research Flagship Centre
Contact
Links
Publications
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Ecological Momentary Assessment of Targeted Interventions Addressing Bullying: What Are the Benefits? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)A short-term longitudinal study linking adolescents' metacognition, learning, and social friendship networks (2025)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A healthy context, a just context? The role of classroom-level victimization in the adverse effects of bullying victimization on students' belief in a just world (2025)
Journal of School Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Do Targeted Interventions Diminish Victimization? Testing the Short- and Longer-term Effectiveness of Condemning, Empathy-Raising, and Combined Approaches (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Longitudinal associations of depressive symptoms in father-mother-child triads: A cross-lagged panel network analysis (2025)
Journal of Affective Disorders
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does defending help? The role of peer defending in reducing victimization and enhancing victims’ psychological adjustment. (2025)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Introduction to the special section on predictors and outcomes of peer victimization (2025)
International Journal of Behavioral Development
(B1 Vertaisarvioitu muu artikkeli (esim. pääkirjoitus, letter, comment) tieteellisessä lehdessä)
A New School, a Fresh Start? Change and Stability in Peer Relationships and Academic Performance in the Transition from Primary to Secondary School (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Dominance of Liking: Uncovering Dyadic and Reputational Effects of Peer and Perceived Teacher Likes and Dislikes on Friendship Dynamics Among Chinese Adolescents (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )