Jukka
Vahlo
Senior Researcher, Centre for Collaborative Research (CCR)
Docent, Department of Psychology and Speech-Language Pathology
PhD
Links
Areas of expertise
video games
AI-based game recommendations
game choice
gameplay experience
player profiles
game profiles
player markets
player-centric data
motivations to play
qualitative research
quantitative research
project management
multidisciplinary research
Stata
SPSS
AI experience
cultural studies.
Publications
Elävä kaupunki hengittää sekä pelejä että leikkejä, mutta niihin suhtautuminen jakaa kaupunkilaisia (2024)
(D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys )Eight types of video game experience (2024)
Entertainment Computing
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Videopelaamisen, työkyvyn ja työstä palautumisen suhde : kansallisesti edustava rekisteröity tutkimusraportti (2023)
Psykologia
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Life Thinning and Gaming Disorder : A Longitudinal Qualitative Registered Report. (2023)
Peer community journal
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Informal learning and wellbeing outcomes of gameplay and their associations with gameplay motivation (2023)
Frontiers in Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Videopelien genret ja niitä määrittävät voimat (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Discovering the Motivational Constitution of ‘Playing Games for Fun’ (2022)
International Conference on Entertainment Computing, Lecture Notes in Computer Science
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Ontological diversity in gaming disorder measurement: a nationally representative registered report (2022)
Addiction Research and Theory
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Digital Games as a Source of English Vocabulary for Finnish Writers (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Player perceptions of informal learning in non-educational games (2022)
European Conference on Games Based Learning, Proceedings of the European conference on games-based learning
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))