Johanna
Kallo
Academy Research Fellow, Department of Education
Academic research fellow
Areas of expertise
Comparative Education
Higher Education
Future of education
Teaching
Sociology of Education, Comparative Education
Publications
Higher education in Nordic countries: analyzing the construction of policy futures (2024)
Higher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Anticipatory governance in government : the case of Finnish higher education (2024)
Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja oikeuksia edistävä peruskoulu? Oikeudelliset normit osana koulutuksellisen oikeudenmukaisuuden uudelleenmäärittelyä (2022)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
UNESCO ja koulutuksen eettinen tulevaisuus (2022)
Futura
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Rethinking the authority of inter-governmental organizations in education (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))The epistemic culture of the OECD and its agenda for higher education (2021)
Journal of Education Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Supervising master’s theses in international master’s degree programmes: roles, responsibilities and models (2021)
Teaching in Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From crisis to opportunities: justifying and persuading national policy for international student recruitment (2019)
European Journal of Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mitä on vertaileva koulutustutkimus? Matka tutkimusalan tieteenfilosofisiin ja epistemologisiin perusteisiin (2018)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From Restoration to Transitions: Delineating the Reforms of Education Inspection in China (2018)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))