Jenni
Alisaari
Faculty of Social Sciences
PhD
INVEST Research Flagship Center
Contact
Links
Areas of expertise
Second language acquisition
linguistically and culturally responsive education
Finnish language learning
singing as a language teaching method
multilingualism, teachers' beliefs and practices
Biography
Jenni Alisaari has been working in the Department of Teacher Education at the University of Turku, Finland 2013-2020. She has been teaching pre-service and in-service teachers on linguistically and culturally diverse education. Since fall 2020, she is working as a researcher in INVEST Research Flagship Center.
Her main areas of research include linguistically and culturally responsive teaching, advocating multilingualism, language learning, and especially language learning by singing, the method that can be used especially with illiterate immigrants.
Alisaari has been training teachers and teacher students at different educational levels: early childhood education, primary school, secondary school, upper-secondary school, vocational training and adult education. She has also been involved with curriculum design in national and municipal level in Finland.
Her main areas of research include linguistically and culturally responsive teaching, advocating multilingualism, language learning, and especially language learning by singing, the method that can be used especially with illiterate immigrants.
Alisaari has been training teachers and teacher students at different educational levels: early childhood education, primary school, secondary school, upper-secondary school, vocational training and adult education. She has also been involved with curriculum design in national and municipal level in Finland.
Publications
Osallisuuden ja kuuluvuuden ulottuvuuksia maahanmuuttotaustaisten nuorten elämässä (2024)
(B2 Vertaisarvioimaton kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Vähemmistönuoret osallistuvat yhteiskuntaan monipuolisesti, mutta tarvitsevat siihen myös tukea (2024)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Nuorten osallisuuden ympäristöt: Haasteita ja kehittämisen mahdollisuuksia (2024)
INVEST blog
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Pakolaistaustaisten oppilaiden tuki koulutoimen hallinnollisissa (2023)
AFinLan vuosikirja
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Finnish pre-service teachers’ understandings of the role of language(s) in learning mathematics (2023)
Language, Culture and Curriculum
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Finnish Teachers’ Perspectives on Creating Multilingual Learning Opportunities in Diverse Classrooms (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Monikielisen pedagogiikan käytänteitä (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Barnets eget modersmål i pedagogernas beskrivningar av goda praktiker för att utveckla språk i finländsk småbarnspedagogik (2023)
NORDAND
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tasapainoilua, tilan antamista ja näkymätisöintiä – Pakolaisaiheiden käsittely suomalaisissa kouluissa (2023)
Kasvatus ja Aika
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mother tongue education in four Nordic countries - problem, right or resource? (2023)
Apples: Journal of Applied Language Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))