Janne
Lepola
Professor, Department of Teacher Education (Rauma)
Publications
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opportunities to Talk Matter in Shared Reading: The Mediating Roles of Children’s Engagement and Verbal Participation in Narrative Listening Comprehension (2023)
Early Education and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Suomen kielen luetun ymmärtämisen merkitys englannin kielen lukutaidossa (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Video outperforms illustrated text: Do old explanations for the modality effect apply in a learner-paced fifth-grade classroom context? (2023)
Computers and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The role of pre-reading skills in the development of task orientation and interest in reading and play from preschool to kindergarten (2022)
Journal of Early Childhood Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opportunities and participation in conversations: The roles of teacher’s approaches to dialogic reading and child’s story comprehension (2022)
Journal of Early Childhood Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Learning motivation tendencies among preschoolers: Impact of executive functions and gender differences (2022)
Acta Psychologica
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Measuring motivation in preschool children: a comparison of Israeli, Dutch and Finnish children (2020)
Early Child Development and Care
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Vocabulary, metacognitive knowledge and task orientation as predictors of narrative picture book comprehension: from preschool to grade 3 (2020)
Reading and Writing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Spontaneous focusing on numerosity and motivational orientations as predictors of arithmetical skills from kindergarten to grade 2 (2019)
Educational Studies in Mathematics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))