Jaanet
Salminen
University Lecturer, Department of Teacher Education (Turku)
KT, erityisopettaja, fysioterapeutti
Publications
Optimal collaboration in services for adolescents with neurodevelopmental disorders: professionals’ perspectives (2025)
Journal of Children's Services
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Itsearviointityökalut ja suositukset opiskeluhuollon monialaisen yhteistyöhön - tutustu ja käytä! (2025)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Professional collaboration for children and adolescents with neurodevelopmental disorders: a scoping review (2025)
European Journal of Special Needs Education
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Supporting Children’s Health and Well-Being Through Interprofessional Collaboration: A Scoping Review of Educational Collaboration Between Health Sciences, Social Sciences and Teacher Training (2025)
Health and Social Care in the Community
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Opiskeluhuollon monialainen yhteistyö hyvinvointialueuudistuksessa: dokumenttianalyysi koulutuksen järjestäjien perusopetuksen opiskeluhuoltosuunnitelmista (2025)
Sosiaalilääketieteellinen Aikakauslehti
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Miten ope jaksaa moninaistuvassa koulussa? (2025)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Vanhempien hankaliksi kokemat neuvolapalvelutilanteet korostavat vuorovaikutuksen merkitystä - laadullinen tutkimus (2024)
Yleislääkäri
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opiskeluhuollon moniammatillinen yhteistyö hyvinvointialueuudistuksessa – MONOPS-hankkeen keskeisiä tuloksia. (2024)
Kasvatustieteen päivät
(O2 Muu julkaisu )
Samalla kartalla, eri poluilla? – Miten ammattilaisten tarjoama tuki kohtaa lasten moninaistuvat tuen tarpeet? (2024)
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)Hyvinvointialueuudistus toi haasteita moniammatilliseen yhteistyöhön perusopetuksen opiskeluhuollossa – Kuka näkee lapsen muutoksen keskellä? (2024)
Dialogiblogi : Sote-akatemian monialainen blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )