Pirjo
Korpilahti
Docent, Department of Computing
Contact
Publications
Associations of paternal factors and child's sex with early vocabulary development - The STEPS study (2022)
First Language
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Puheen, kielen ja kommunikoinnin kehityksen vaikeudet (2022)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Influence of Respiratory Tract Infections on Vocabulary Growth in Relation to Child's Sex: The STEPS Study (2022)
International Journal of Environmental Research and Public Health
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Vocabulary Growth in Lexical Categories Between Ages 13 and 24 Months as a Function of the Child’s Sex, Child, and Family Factors (2021)
Frontiers in Communication
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Factor structure and clinical applicability of new semantic tasks in Alzheimer’s disease and aphasia (2021)
Applied Neuropsychology Adult
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Father–child activities and paternal attitudes in early child language development: the STEPS study (2020)
Early Child Development and Care
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Recurrent respiratory tract infections or acute otitis media were not a risk factor for vocabulary development in children at 13 and 24 months of age (2019)
Acta Paediatrica
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Identification of biological and environmental risk factors for language delay – The Let's Talk STEPS study (2016)
The Let's Talk STEPS study
Infant Behavior and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Population-Based Screening for Language Delay: Let’s Talk STEPS Study (2016)
Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Event-Related Potentials Reflect Deficits in Lexical Access: The N200 in Prematurely Born School-Aged Children (2016)
Folia Phoniatrica et Logopaedica
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))