Päivi
Granö
Docent, Degree Programme in Digital Culture, Landscape and Cultural Heritage
Department of Teacher Education (Rauma)
D.A.
Links
Areas of expertise
Research
Project planning
Supervising master and doctoral students
Global educational services of Teacher education
Research
Art Education, Cultural Environmental Education, Visual methods, Children´s Geographies, History and Politics of Art Education,
Evaluation of education and schooling
Publications
Barnets rätt att tillhöra och vara med i samhället och kulturen (2024)
Barn
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Barn – forskning om barn og barndom. 2/2024 (2024)
Barn
(C2 Toimitustyö tieteellisen lehden erikoisnumerolle)
Reflections on social learning environment and 21st century learning skills (2024)
International Journal of Telemedicine and Clinical Practices
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Pyhä järvi (2023)
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)Opettajaksi Suomessa – opiskelijatuutoreiden ja tukiperheiden kokemuksia afrikkalaisopiskelijoiden tilauskoulutuksesta (2023)
Tiedepolitiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Student teachers’ experiences of practical training in a foreign culture (2023)
Reflective Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Students of an International Degree Programme Go Local : Exploring the Interactions as Reflected by Friendship Families (2023)
Ethnologia Fennica : Finnish Studies in Ethnology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Esteettinen elämys ja kokemus lasten taidekasvatuksen perustana (2022)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)‘It Is You in My Picture!’ A Holistic Approach to Six-Year-Old Children’s Art Experiences (2022)
International Journal of Art and Design Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))