Marjo
Kurki
Senior Researcher, Research Centre for Child Psychiatry
PhD
Links
Publications
Enrollment and completion rates of a nationwide guided digital parenting program for children with disruptive behavior before and during COVID-19 (2024)
European Child and Adolescent Psychiatry
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Effectiveness of an Internet-Based and Telephone-Assisted Training for Parents of 4-Year-Old Children With Disruptive Behavior: Implementation Research (2022)
Journal of Medical Internet Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Review: Economic evidence of preventive interventions for anxiety disorders in children and adolescents - a systematic review (2022)
Child and Adolescent Mental Health
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
An Internet-Based Parent Training With Telephone Coaching on Managing Disruptive Behavior in Children at Special Family Counseling Centers During the COVID-19 Pandemic: Feasibility Study (2022)
JMIR Pediatrics and Parenting
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Translation, Validity, and Reliability of Mental Health Literacy and Help-Seeking Behavior Questionnaires in Indonesia (2022)
Frontiers in Psychiatry
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ryhmämuotoiset vanhemmuusohjelmat ovat tuloksellisia lasten käyttäytymisen ongelmien hoidossa (2022)
Lääkärilehti
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Lasten hyvinvoinnin tukemiseen tarvitaan näyttöön perustuvia menetelmiä (2022)
Neuvola ja kouluterveys
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Parent Support Programmes for Families Who are Immigrants: A Scoping Review (2022)
Journal of Immigrant and Minority Health
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Digital mental health literacy-program for the first-year medical students' wellbeing: a one group quasi-experimental study (2021)
BMC Medical Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Impact and Feasibility of Information Technology to Support Adolescent Well-Being and Mental Health at School: A Quasi-Experimental Study (2021)
Journal of Multidisciplinary Healthcare
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))