Mari
Siipola
Doctoral Researcher, Department of Education
Senior Researcher, Department of Education
Links
Publications
Selective Classes and Early Health Inequalities in Comprehensive Schools in Finland (2024)
Journal of School Health
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Widening Teachers' Reading Repertoires: Moving beyond a Popular Childhood Canon (2024)
Reading Teacher
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Welcome to READING NESTS : A shared project of EstEA, FinRA, & LatRa (2024)
Literacy today
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Integrating the Arts into Preschool Literacy Practices (2024)
Young Children
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Inequalities in adolescent mental health and allocation of students to selective classes in comprehensive schools in Finland: a longitudinal study (2024)
Journal of Epidemiology and Community Health
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Parents’ Experiences on a Family Literacy Program in Finland (2023)
European journal of education and pedagogy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Student Teachers as Readers: The Reading Experiences and Reading Pedagogy of Finnish and British Student Teachers (2023)
Australian Journal of Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Osaaminen, kouluinto ja koulu-uupumus kaupunkikoulujen eriytyneissä oppilasryhmissä: painotetun ja yleisopetuksen luokat Turussa (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Deep Talk: A Dialogic Instruction Method for Enhancing the Sense of Belonging (2022)
European journal of education and pedagogy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mitä tietoa seulontatieto kertoo opettajalle? Tarkastelussa monikielinen oppilasryhmä ja lukutaidon tuen tarpeen seulonta (2022)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )