Erika
Österholm
Training Expert, Faculty of Medicine
Doctoral Researcher, Department of Teacher Education (Turku)
koulutusasiantuntija, väitöskirjatutkija
Interprofessional collaborative learning
Areas of expertise
interprofessional learning
collaborative learning
metacognition
pedagogics
study skills
Biography
I have worked in the Center for Medical Education, MediOpe (former TUTKE) since 2006 as an planner and expert on educational fields. The center offers e.g. courses in university pedagogy and mentoring programmes in the Faculty of Medicine being also part of new UTUPEDA - Center for University Pedagogy and Research in the University of Turku.
Since 2017, I have been a docroral researcher at the OPPI-doctoral program which focuses research on learning, teaching and learning environments.
Teaching
I received my teaching qualification in 2016 and several the years in the Center for Medical Education (MediOpe) have offered versatile experience in teaching, guiding and online tutoring.
Research
My research interests are in interprofessional learning environments, especially in the cognitive and metacognitive learning processes during interprofessional collaborative learning.
Publications
Moniammatillisen opintojakson kehittäminen ja toteutus korkeakoulujen välisenä yhteistyönä (2024)
Kuntoutus
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Tavoitteellinen ohjaus tukee erikoistuvan työssäoppimista (2023)
Turun yliopiston blogi
(O2 Muu julkaisu )
Content Learning in an Interprofessional Environment for Health and Social Care Students: The Role of Learning Activities and Group Work Appraisals (2023)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Professori, LKT Pekka Kääpä 1947–2021: Arvostettu lääketieteen alan kouluttaja.In Memorian (2021)
Yliopistopedagogiikka
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Monialaisen koulutuksen hyödyt monin verroin panoksia suuremmat (2021)
Yliopistopedagogiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
How can the training of medical residents be improved? Three suggestions (2019)
MedEdPublish
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Exploring eye movements of experienced and novice readers of medical texts concerning the cardiovascular system in making a diagnosis (2017)
Anatomical Sciences Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Medical students' biomedical and clinical knowledge: Combining longitudinal design, eye tracking and comparison with residents' performance (2017)
Learning and Instruction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opiskelijat muuttuvan lääkärikoulutuksen voimavarana (2016)
Duodecim
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Sisätauteihin erikoistuvien lääkäreiden asiantuntemus potilastapauksen tulkitsijana (2014)
Yliopistopedagogiikka
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))