Eira
Jansson-Verkasalo
Docent, Psychology
Contact
Publications
Maternal occupational noise exposure during pregnancy and children's early language acquisition (2024)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Generalized Slowing Rather Than Inhibition Is Associated With Language Outcomes in Both Late Talkers and Children With Typical Early Development (2021)
Journal of Speech, Language, and Hearing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Speech disfluencies in typically developing Finnish-speaking children - preliminary results (2020)
Clinical Linguistics & Phonetics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Decreased occipital alpha oscillation in children who stutter during a visual Go/Nogo task (2018)
Clinical Neurophysiology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Auditory attentional set-shifting and inhibition in children who stutter (2017)
Journal of Speech, Language, and Hearing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Atypical brain activation in children who stutter in a visual Go/Nogo task: An ERP study (2017)
Clinical Neurophysiology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kehityksellisen änkytyksen taustatekijöitä etsimässä ja kuntoutusta pohtimassa (2017)
Puheterapeutti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Noise equally degrades central auditory processing in 2- and 4-year-old children (2017)
Journal of Speech, Language, and Hearing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Logopedian koulutus puheterapeutin ammatillisen työn perustana (2017)
Kuntoutus
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Event-Related Potentials Reflect Deficits in Lexical Access: The N200 in Prematurely Born School-Aged Children (2016)
Folia Phoniatrica et Logopaedica
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))