Cristina
Nanu
Department of Teacher Education (Turku)
Publications
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mathematical skills of 11-year-old children born very preterm and full-term (2022)
Journal of Experimental Child Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The effect of first school years on mathematical skill profiles (2020)
Frontline learning research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Promoting spontaneous focusing on numerosity and cardinality-related skills at day care with one, two, how many and count, how many programs (2020)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Spontaneous focusing on numerosity in preschool as a predictor of mathematical skills and knowledge in the fifth grade (2018)
Journal of Experimental Child Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Early mathematical skill profiles of prematurely and full-term born children (2017)
Learning and Individual Differences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))