Anitta
Melasalmi
University Lecturer, Department of Teacher Education (Rauma)
Publications
A comparative study of early childhood education and care national documents between China and Finland (2024)
Frontiers in Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Pre-service early childhood teachers' perceptions of their playfulness and inquisitiveness (2023)
Frontiers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Knotworking — not working: Interprofessional collaboration and co-figuration of pre-service special education teachers (2023)
Research Papers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Agentic playful pre-service teachers: positionings from teacher-initiated playful teacher to community-shared playful teacher (2023)
Frontiers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajaksi kasvamassa : Opas ohjattuun opetusharjoitteluun : Pedagoginen harjoittelu I ja II varhaiskasvatuksen opettajankoulutusohjelmassa sekä valinnaiset harjoittelut. (2023)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))OHOSKE- hanke kehittää ohjausosaamista varhaiskasvatuksen opettajankoulutukseen (2022)
Sirius
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Developing Reflective Mentoring Practices in Changing Learning Environments of Early Childhood Teacher Education as a part of OHOSKE project (2022)
Research about the ECEC -blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Peruskouluikäisten lasten vanhempien koettu toimijuus covid-19-pandemian hätäetäopetuksen aikana (2022)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Purposeful and Ethical Early Childhood Teacher: The Underlying Values Guiding Finnish Early Childhood Education (2022)
ECNU Review of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Parents’ competence, autonomy, and relatedness in supporting children with special educational needs in emergency remote teaching during COVID-19 lockdown (2022)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))