Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.

Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.

Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.

Tule mukaan tapahtumiimme

Uusimpia julkaisujamme

Efficacy and moderators of efficacy of cognitive behavioural therapies with a trauma focus in children and adolescents : an individual participant data meta-analysis of randomised trials (2024)

The Lancet Child & Adolescent Health
de Haan Anke, Meiser-Stedman Richard, Landolt Markus A, Kuhn Isla, Black Melissa J, Klaus Kristel, Patel Shivam D, Fisher David J, Haag Christina, Ukoumunne Obioha C, Jones Benjamin G, Flaiyah Ashraf Muwafaq, Catani Claudia, Dawson Katie, Bryant Richard A, de Roos Carlijn, Ertl Verena, Foa Edna B, Ford Julian D, Gilboa-Schechtman Eva, Tutus Dunja, Hermenau Katharin, Hecker Tobias, Hultmann Ole, Axberg Ulf, Jaberghaderi Nasrin, Jensen Tine K, Ormhaug Silje M, Kenardy Justin, Lindauer Ramon J L, Diehle Julia, Murray Laura K, Kane Jeremy C, Peltonen Kirsi, Kangaslampi Samuli, Robjant Katy, Koebach Anke, Rosner Rita, Rossouw Jaco, Smith Patrick, Tonge Bruce J, Hitchcock Caitlin, Dalgleish Tim
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))