Opettajankoulutuksen juhlaseminaari järjestetään marraskuussa

25.09.2024

Juhlaseminaari on osa vuoden 2024 Kasvatustieteiden päiviä, jotka järjestetään Turussa.

Opettajankoulutuksen juhlaseminaari järjestetään keskiviikkona 20.11.2024 klo 12.15–16.00 luentosali 1:ssä Calonialla Turun yliopistolla (Caloniankuja 3, Turku). Lisäksi samana päivänä järjestetään iltajuhla Akatemiatalolla klo 18.00–22.00.

• 12.15–12.30 Ministerin tervehdys (etäyhteydellä)
    • Anders Adlercreutz, opetusministeri
    • Alkusanat: Mirjamaija Mikkilä-Erdmann, professori, Turun yliopisto
  • 12.30–14.00 Dialogue lecture: “Global challenges and possibilities in teacher education”
    • A. Lin Goodwin, Professor, Boston College
    • Hans Gruber, Professor, University of Regensburg
    • Discussion
  • 14.00–14.30 kahvi
  • 14.30–16.00 ”Kasvatustiede opettajankoulutuksen suunnannäyttäjänä sivistysyliopistossa”
    • Johdanto: Mirjamaija Mikkilä-Erdmann, professori, Turun yliopisto
    • Moderaattorina: Anu Warinowski, tiedekuntapäällikkö, FinTED operatiivinen johtaja, dosentti, Turun yliopisto
  • Keskustelijoina lavalla:
    • Riitta Pyykkö, professori emerita, Turun yliopisto
    • Erno Lehtinen, professori emeritus, Turun yliopisto
    • Hannu Simola, professori emeritus, Helsingin yliopisto
    • Ilona Södervik, yliopistonlehtori, dosentti, Helsingin yliopisto
    • Riku Oras, toiminnanjohtaja, Suomen opettajaksi opiskelevien liitto SOOL ry
    • Heini Ahonen, väitöskirjatutkija, KM, Turun yliopisto
  • Lopetussanat
    • Auli Toom, professori, Helsingin yliopisto, Opettajankoulutusfoorumin puheenjohtaja

• 18.00–22.00 Iltajuhla, Akatemiatalo, Rothoviuksenkatu 1
    • Illallinen
    • Musiikkia: Duo Maans & Puurtinen
    • Juhlaesitelmä Turun akatemian historiasta: Hannu Salmi, kulttuurihistorian professori, akatemiaprofessori, Turun yliopisto

Ilmoittaudu juhlaseminaariin ja -illalliselle Kasvatustieteen päivien ilmoittautumislomakkeen kautta. Juhlaillallisen illalliskortti maksaa 65 eur (sis. alv). Ilmoittautuminen juhlaillalliselle päättyy 5.11.2024.

Opettajankoulutuksen juhlaseminaari järjestetään osana vuoden 2024 Kasvatustieteen päiviä. Lisätietoa juhlaseminaarista ja Kasvatustieteen päivistä löydät tapahtuman verkkosivuilta.

Luotu 25.09.2024 | Muokattu 26.09.2024