Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Tule mukaan tapahtumiimme
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Uutisten kehystäminen vaikuttaa hallituksen politiikkatoimien hyväksyttävyyteen. (2024)
Turun Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
A New School, a Fresh Start? Change and Stability in Peer Relationships and Academic Performance in the Transition from Primary to Secondary School (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Age of entry into early childhood education and care, literacy and reduction of educational inequality in Nordic countries (2024)
European Societies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Social inequality in skills: Exploring the moderating role of extracurricular activities related to socio-economic differences in non-cognitive and cognitive outcomes (2024)
European Journal of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))