Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Tule mukaan tapahtumiimme
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Beyond an anthropocentric view of praxis : towards education for planetary well-being (2024)
Environmental Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Standard Deviation vs. Gini Coefficient: Effects of Different Indicators of Classroom Status Hierarchy on Bullying Behavior (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Yhteiskunnan kestävyys on tärkeämpää kuin ”aitosuomalaisten” määrä (2024)
Helsingin Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Uutisten kehystäminen vaikuttaa hallituksen politiikkatoimien hyväksyttävyyteen. (2024)
Turun Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))